Alig egy hónap van még az informatikai pályázatok beadására
Az informatikai fejlesztésekere, digitalizációra vidéki mikro- kis és közepes vállalkozások számára kiírt pályázatok beadási határideje 2019. március 8. 12:00 óra. A GINOP-3.2.2-8.2.4-16 kódjelű, „Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása” című pályázatban a mikro-, kis- és középvállalkozások 1-16 millió Ft közötti vissza nem térítendő támogatást, valamint 1,25-25 millió Ft közötti visszatérítendő támogatást (kedvezményes, 1 % kamatozású hitelt) igényelhetnek infokommunikációs fejlesztésekre 10%-os önerő biztosítása mellett.
A projektérték 20%-áig van lehetőség hardverek pl. szerver, asztali számítógép, laptop, tablet, mobiltelefon, nyomtató, router, stb. beszerzésre, a fennmaradó részből szoftverek pl. integrált vállalatirányítási rendszer – ERP (gyártástámogatás, beszerzés-logisztika, kontrolling, stb.), vállalati ügyfélmenedzsment rendszer - CRM, weboldal, webáruház, elektronikus iratkezelési rendszer, stb. szerezhetők be, ill. tanácsadási és betanítási szolgáltatás vehető igénybe. Ez az első olyan pályázati konstrukció, ahol felhőalapú szoftverbérlésre is van lehetőség. Szintén engedi a pályázat a vállalkozások GDPR-nak (Európai Uniós Adatvédelmi Rendelet) való megfelelésre történő felkészülés költségeinek elszámolását is.
A pályázati kiírás és mellékletei ezen a linken találhatók.
A pályázaton olyan, vidéken (Közép-Magyarországi Régión kívül) székhellyel vagy telephellyel rendelkező kkv-k vehetnek részt, akik rendelkeznek legalább egy teljes lezárt üzleti évvel, és abban az évben min. 2 fős átlagos statisztikai létszámmal.
A pályázás folyamata:
• informatikai audit és tanácsadás – A Modern Vállalkozások Programja keretében díjmentes szolgáltatás a vállalkozás székhelyén, telephelyén
• írásbeli javaslat és fejlesztési koncepció - az IKT tanácsadó készíti az auditot követően
• Digitálisan Felkészült Vállalkozás minősítés megszerzése – amint a szükséges kritériumoknak megfelelnek, kiállításra kerül a tanúsítvány. K.O. kritérium: weboldal és vállalati (sajátdomain neves) levelezés megléte
• feladatspecifikáció megfogalmazása, potenciális szállítók meghallgatása, árajánlatok, referenciák bekérése, majd kiválasztás
• pályázatíróktól referencia és árajánlatkérés, majd kiválasztás
• ha szükséges, akkor a kiválasztott szállítóval, pályázatíróval és IKT tanácsadóval újabb egyeztetés, felmerült kérdések megválaszolása, checklista ellenőrzése
• fedezet kiválasztása (ingatlan, eszköz, bankgarancia, óvadék)
i. Vissza nem térítendő támogatás esetén: „Nem köteles biztosítékot nyújtani kérelemre az a kedvezményezett, amely rendelkezik legalább egy lezárt, teljes (12 naptári hónapot jelentő) üzleti évvel, és a támogatási kérelem benyújtásakor szerepel az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 178. § 32. pontja szerint közzétett köztartozásmentes adózói adatbázisban.”
ii. Visszatérítendő támogatás (kölcsön) esetén: „Az elvárt fedezettség mértéke az egyes hitelcéloktól függően az alábbi:
a) új gép/berendezés vásárlás esetén elégséges a megvásárolt gép/berendezés fedezetként, kivéve, ha az Eljárási Rend szerint a fedezetértékelés során a gép/berendezés fedezeti értékét csökkenteni szükséges. Amennyiben az Eljárási Rend szerint a fedezeti értéket csökkenteni szükséges, az elvárt fedezettség mértéke 50%,
b) az a) pontba nem tartozó hitelcél esetén az elvárt fedezettség a tőkekitettség 50%-a a befogadási érékből számítva.
A projekt tárgyát képező tárgyi eszközt kötelező a fedezeti körbe bevonni. A projekt tárgya a futamidő végéig az MFB Zrt. jóváhagyása nélkül nem idegeníthető el.
Az alábbi biztosítéki formák fogadhatók el:
• ingatlan jelzálog,
• ingó jelzálog,
• fizetési számla követelésen alapított óvadék,
• tulajdonos készfizető kezessége, (fedezeti érték= 0 Forint)
• egyéb természetes vagy jogi személy készfizető kezessége, (fedezeti érték= 0Forint)
• hitelintézet által vállalt garancia.
• Pályázat beadása, határidő: 2019. március 8. 12:00 óra
• Szerződéskötés (támogatási és kölcsön), előlegigénylés
• Megvalósítás
• Elszámolás, szakmai beszámoló benyújtása
• Fenntartás (3 évig)
• Projekt teljes lezárása
A maximális projektméretet egy - a pályázati kiírás mellékletét képező - kalkulátor segítségével lehet kiszámolni.
Például egy 300 millió Ft éves forgalmú 20 főt foglalkoztató szálláshely szolgáltató a következő fejlesztésre akár 25 millió Ft-os projektet is megvalósíthat, melyből az önerő 2,5 millió Ft, a vissza nem térítendő támogatás közel 10 millió Ft, a fennmaradó 12,5 millió Ft-ot pedig 8 év alatt kell visszafizetni, évi 1%-os kamat mellett.
Projektben bevezetendő funkcionális területek:
1. Vállalati CRM, értékesítés terület;
2. Kontrolling és döntéstámogatás;
3. Beszerzési, logisztikai terület;
4. Táv- és csoportmunka támogatás;
5. Internetes megjelenés (Vállalati portál);
6. Elektronikus iratkezelési megoldás;
7. Adott funkcionális területhez kapcsolódó mobil technikát használó rendszer/megoldás;
8. RFID technológiát alkalmazó specializált rendszer;
9. Online (elektronikus) fizetési megoldás;
Azaz egy olyan integrált informatikai rendszert tud bevezetni a szálloda, mely kezeli az ügyfélkapcsolatokat, a vezetői lekérdezéseket, nyilvántarthatók vele az anyag- és árukészletek, távolról is elérhető, tartalmaz egy korszerű weboldalt 360 fokos körpanorámás belső nézettel a szobákról, wellnessről, stb., foglalási lehetőséggel, online fizetési megoldással, kezeli az RFID-s beléptető kártyákat (szobába, wellnessbe, étterembe, stb.), gondoskodik a dokumentumok elektronikus tárolásáról, könnyebb visszakereshetőségéről. S mindezekhez még mobil applikáció is társulhat, s az egész rendszer már a GDPR követelményeknek megfelelően építhető ki, felkészülve a július 1-től bevezetendő online adatszolgáltatásra.
További információ és segítség kérhető: Kaló Erika IKT tanácsadótól a +36 30 2074 999 telefonszámon, ill. a kalo.erika@ginop-mkik.hu e-mail címen.
Regisztráció: www.vallalkozzdigitalisan.hu
Forrás: zmkik.hu